Veelgestelde vragen

Bestellen

 

Bezorgen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Een bestelling plaatsen bij plant op water gaat als volgt. Voeg je gewenste plant en/of accessoires toe aan de winkelwagen. Vul daarna alle gegevens in die gevraagd worden in het bestelproces. Je kiest een betaalmethode en bevestigt en betaald de bestelling. Zodra wij de bestelling hebben ontvangen, krijg je hier een bevestiging van via de mail. Daarna gaan wij aan de slag om je bestelling in orde te maken. Zodra we jouw bestelling hebben verzonden krijg je een e-mail met daarin een Track en Trace link.

Kan ik een bestelling naar iemand anders verzenden?
Dit is zeker mogelijk. Je kunt het afleveradres naar wens aanpassen. Dit doe je in stap 3 (verzendgegevens) van het bestelproces. Eventueel kun je ook een persoonlijke note toevoegen aan de bestelling. Doe dit bij het kopje ‘opmerking aan uw bestelling toe voegen’ en wij zorgen voor de rest!

Wordt er een factuur meegezonden met het pakket?
Nee, de factuur wordt per mail toegestuurd, goed voor het milieu en daarnaast erg prettig als je een cadeau verstuurt.

Zijn de prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen op onze website zijn inclusief 9 of 21% BTW.

Hoe kan ik betalen?
Op dit moment bieden wij de volgende betaalmethoden aan:
iDeal
Paypal
Creditcard
Bancontact of Mister Cash
Mis je een betaalmethode? laat het ons weten!

Is het mogelijk op factuur te betalen?
Voor bedrijven is het mogelijk om op factuur te betalen. Stuur je bestelling naar info@plantopwater.nl

Kan ik ook reseller worden van plantopwater.nl?
Heb je een winkel en lijkt het je leuk om onze planten in je assortiment op te nemen? Neem contact met ons op via info@plantopwater.nl en we informeren je graag naar de mogelijkheden.

Garantie & retourneren   
       

Mijn bestelling voldoet niet aan mijn verwachtingen, wat nu?
Dat is erg vervelend! Uiteraard kun je de bestelling altijd zonder opgaaf van reden annuleren, als dit maar binnen 14 dagen na ontvangst gebeurt. Je hebt dan nog 14 dagen de tijd om de zending naar ons retour te sturen. We zouden het op prijs stellen dat je de plant zo snel mogelijk verstuurd, zodat ze gezond bij ons aankomen en wij iemand anders er blij mee kunnen maken.
Wel blij met je plant of ander product maar is deze kapot of in slechte conditie aangekomen? We zorgen graag voor een passende oplossing, want dat is natuurlijk niet de bedoeling! Neem daarvoor even contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn plant(en) ook retour sturen?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je de bestelling hebt ontvangen. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen via het herroepingsformulier. Het formulier graag volledig invullen en mailen naar info@plantopwater.nl.

Hoe kan ik mijn bestelling het beste retourneren?
Als je jouw bestelling wilt retourneren zou het fijn zijn als je de ontvangen plant(en) weer inpakt zoals ze zijn aangekomen. Op deze manier blijven de planten gezond en kunnen we weer een nieuw huisje voor ze zoeken. Mocht je de verzenddoos al weg hebben gegooid dan is het retourneren ineen eigen doos op eigen risico.

Retourorders kunnen verzonden worden naar:

Plant op water
Hofkamp 12
8731 BV Wommels

Wanneer krijg ik het geld terug van mijn retourorder?
Zodra de retourorder bij ons is binnen gekomen storten wij binnen 5 werkdagen het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele transactiekosten en/of verzendkosten terug.

 

Wat zijn jullie verzendkosten?
De verzendkosten binnen Nederland bedragen €6,05.
Bestellingen boven de €50,- worden gratis verzonden!
Tarieven buiten Nederland bedragen;
België €11,50
Duitsland €11,50
Europa €13,25

Wie levert mijn bestelling?
Onze bestellingen worden verstuurd met MyParcel.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Onze planten komen vers bij de kweker vandaan, daarom moet je rekening houden met een levertijd van 3 tot 4 werkdagen.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Ja dit is mogelijk. Wij hebben een fysiek afhaalpunt in de winkel van Pakhuis1862 in Wommels.
Openingstijden Pakhuis1862: Vrijdag van 10-18 uur en Zaterdag van 10-17 uur.
Zodra je bestelling gereed staat krijg je van ons een bevestiging via de mail.

Wat moet ik doen als mijn pakket niet is aangekomen?
Je verwacht een pakket, maar deze is niet geleverd. Controleer dan eerst de Track&Trace code van het pakket en check of het bezorgadres klopt. Staat je bestelling op bezorgd, maar niks ontvangen?
Neem dan contact met ons op via info@plantopwater.nl en wij gaan op onderzoek uit!

Leveren jullie ook in het buitenland?
Wij leveren op dit moment in Nederland, Belgie en Duitsland.

Hoe wordt mijn plant verpakt?
Onze verpakkingen zijn speciaal ontwikkeld voor het versturen van planten op water. Je zult je plant(en) ontvangen in een mooie doos, hierin zijn de plant en de bijbehorende vaas apart verpakt.
Bij elke plant is een kaartje met daarop de plant instructies en de verzorgingstips


Vezorging


Hoe verzorg ik mijn plant op water?
De verzorging van een plant op water is super makkelijk. Zolang de wortels onder water staan en de bladeren genoeg licht krijgen is jouw plant op water happy. Daarnaast is het aan te raden het water om de 2 weken te verversen.

Hoe vaak moet ik het water verversen?
Het beste is na elke 2 weken het water te verversen. Zo houdt je het water mooi helder en krijgt jouw plant genoeg voedingsstoffen binnen.

Moet ik mijn plant plantenvoeding geven?
Dit is niet nodig. De plant haalt genoeg voeding uit het water die je eens in de twee weken ververst. Wil je jou plant toch graag extra snel laten groeien dan is één druppel voeding eens in de maand genoeg. Zorg er dan wel voor dat je de volgende dag direct het water ververst zodat hij niet te lang in de plantenvoeding blijft zitten.